maandag 29 april 2013

Dress me up!

Ik heb het een tijdje uit weten te stellen maar het moest er toch maar eens van komen.

Ik kocht de BURDA en vond er een patroon voor een GE-WEL-DIG jurkje voor mezelf.
Het viel niet mee om de juiste maat te bepalen. Kies ik lange maten? Of gewoon de standaard? 
Normaal draag ik jurkjes in maat 40 (voordeel van een smalle bovenkant ;-) Maar ik besloot het zekere voor het onzekere te nemen en heb er gewoon een maat bij gedaan. Toch vervelend als je jurkje niet blijkt te passen als je klaar bent.

  Met een half metertje stof ben je er niet dus het was een zoektocht naar de juiste stof in de juiste kleur. Ik ging op pad met het idee: Ik ga een rood jurkje maken, en kijk eens waar ik mee terug kwam?

Juist, een soort zilver... Met een stuk kant (aaarrggh, wat is dat spul duuuuuuuuurrrrr!) Dat roze kantje heb ik erbij gelegd omdat ik die kleuren zo mooi vond bij elkaar, maar ater toch niet verwerkt in het geheel. Wél heb ik gekozen voor een mooie voering. Het was eigenlijk de bedoeling om de voering in dezelfde stof als de jurk te doen. ( Op de foto ook het speldenkussen wat ik tussendoor heb gemaakt..)

Ooh, wat was ik blij toen deel 1 af was: 

bovenkant

Maar deel 2 er aan vast maakte het nog leuker :)

Nu alleen nog een rits en VOILA!
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten